1. Home
  2. Merida Store
  3. Tips og råd – hvordan lykkes med Merida Store

Tips og råd – hvordan lykkes med Merida Store

Tanken bak Merida Store er å skape en online sykkelbutikk der vi i samarbeid med dere, våre forhandlere skal kunne møte fremtidens nye handelsmønster samt ligge i forkant av den teknologiske utviklingen som skjer. I vår nettbutikk finnes det en hel del funksjoner som er utviklet med tanke på deg som forhandler. Dette er et verktøy som gjør at dere selv skal kunne jobbe med og lage aktivitet i deres lokale område.

URL med link til din butikk 

Med en egen unik URL blir din butikk alltid forvalgt som utleveringssted når kunden kommer til kassen. Me denne funksjonen kan du ha en banner eller annonse fra eksempelvis din egen hjemmeside, der vi garanterer kick-back og at leveransen kommer deg til gode.

Ta kontakt med oss om du vil ha en egen URL.

Flyer/kampanje for e-post eller print

Vi kan hjelpe til med å ta frem kampanjer for din lokale virksomhet, klubber eller butikkens kunder. Hvorfor ikke ha en flyer liggende på butikkdisken? Om ikke kunden bestemmer seg i butikk kan du i alle fall sende med en yer med butikkens unike kode hjem så kunden kan sluttføre kjøpet på Meridastore.no. Det finnes eksempelvis mulighet å skape en fast kampanjekode som låser akkurat din butikk til valgt utleveringssted, noe som da garanterer kick-back til deg.

Det er viktig å poengtere at det ikke behøver ligge noen rabatt til grunn for at denne koden skal fungere, koden kan være låst til din butikken med eller uten rabatt. Men ofte er det lettere å få kunden til å gjennomføre kjøpet om det ligger noe ekstra med. Det kan eksempelvis være med en hjelm på kjøpet, fri service eller andre produkter. Dette kan skreddersys for kun din butikk i samarbeid med oss på Merida.

Landingsside

Vi kan bygge egne landingssider både for deres butikker eller en bedrift som dere ønsker å samarbeide med. Dette er relativt tidskrevende og vi gjør kun dette der det nnes en stor målgruppe med mange mottagere. Det kan eksempelvis være et stor bedrift eller om din butikk har en stor kundedatabase med e-post eller via Facebook.

Ta kontakt med lokale bedrifter

Vi har så langt hatt stor suksess med bedriftssamarbeid. Mange bedrifter vil at ansatte skal sykle til jobben, noe som også er positivt med tanke på helse og som leder til lavere sykefravær. Her nnes det en rekke med argumenter om hvorfor bedriften burde jobbe aktivt med dette. Vi ser først og fremst at elsykkel er de transportmidlene som får est til å parkere bilen.

Tips for å lykkes med bedriftsavtaler

  • Finn rett kontaktperson, oftest er det de som jobber med HR og personal.
  • Spør dine venner og bekjente om deres bedrift har avtale på sykler
  • Skap en unik kampanje med egen kampanjekode, vi hjelper deg!
  • Legg ut flyers på demodag
  • Skap aktivitet i form av demodag, la personalet prøve

Facebook

Har din butikk en egen Facebook sida? Om ikke er det på høy tid å skaffe en. Facebook er verdens største sosiale nettverk i særklasse med millioner av aktive brukere verlden over. I Norge har Facebook runt 3,7 millioner aktive brukere. De este av de aktive brukerene logger inn hver dag og totalt brukes mange miljarder timer per måned på Facebook. Med Facebooks annonsesystem kan du marknadsføre din butikk samt dine produkter och tjänster og det nnes en mengde ulike varianter av annonseformat.

Med lokal annonsering kan man rette annonser slik at de bare vises på de plassene der du har din målgruppe, dvs en gitt radius rundt butikken din. Dette er en stor fordel for deres lokale butikker som har den største delen av kundegruppen i nærområdet. Gjennom å bare annonsere i relevante geogra ske områder utelukkes tra kk fra de som ikke har lyst bli kunder hos deg. Detta gjør at man ikke kaster bort annonseringspenger på folk som ikke bor i nærheten.

Tips for å lykkes på Facebook

  • Vær aktiv – du må poste regelmessig for å engasjere
  • Bland historier, tips og triks med tilbud
  • Annonsere lokalt mot riktig målgruppe, Facebook tilbyr en rekke ulike annonseformat som er enkle og håndtere

Kundeklubb og e-post

Registrerer du dine kunders e-post adresser? Gjør du det kan du bruke disse for å sende ut nyhetsbrev og tilbud. Eksempelvis så kan vi lage din butikks unike landingssiden på Meridastore.no som du kan bruke ved utsendelse og kampanjer.

Tips for å lykkes med nyhetsbrev

  • Registrer dine kunder digitalt
  • Send ut tilbud regelmessig
  • Påminn kunden om å for eksempel levere inn sykkelen på service
Updated on 8. mai 2019

Was this article helpful?

Related Articles