1. Home
  2. Nettbutikk
  3. Hvordan setter jeg en sortimentsordre (forhåndsordre)

Hvordan setter jeg en sortimentsordre (forhåndsordre)

Nå er den nye B2B nettbutikken klar for at du skal kunne sette ditt sortiment til høst/vinter 2018. Vi har fylt på med nyheter og relevante artikler for høst/vinter. Husk at det er viktig at du setter ditt sortiment, slik at vi kan ta høyde for dette i bestillinger fra Merida og andre leverandører. Mange av modellene bestilles kun på forhånd.

Den nye nettbutikken har en del ny funksjonalitet hva gjelder det å sette en forhåndsordre, les nøye gjennom punktene nedenfor før du begynner:

  1. Start fra ditt «Dashboard», her klikker du på knappen «Ny ordre»
  2. Du blir så sendt videre til valg av ordretype, her er det viktig at du velger «FORHÅNDSORDRE HØST»
  3. Det opprettes så en ny ordre, og du blir sendt videre til forsiden av nettbutikken
  4. Her vil du se et annet sortiment av varer enn det som er tilgjengelig for suppleringsordre
  5. Du klikker deg rundt på lik måte som i den «vanlige» nettbutikken
  6. Når du kommer til produktsiden skal du velge periode for levering, her velger du mellom aug, sept og okt. Klikk på det alternativ du ønsker levering av den aktuelle modellen. Klikk så i boksen for ønsket størrelse. Til slutt legger du varene i handlekurven ved å klikke på knappen «Legg til i handlekurv», til høyre i bildet. NB! Du må legge varer for en leveringsperiode i handlekurven, før du ev. bestiller flere sykler av samme modell til leveringsperiode nr 2, etc. Hvis du klikker mellom leveringsperiodene før du legger varer i handlekurv, vil kun varer for den aktuelle perioden du står i bli lagt til. Vi jobber med en endring slik at du skal kunne legge varer fra flere leveringsperioder i kurven samtidig. 
  7. Når du har lagt en vare i handlekurven blir boksen blå, du kan klikke deg inn igjen på varen dersom du ønsker å legge til flere varer for en annen leveringsperiode
  8. Når du har handlet ferdig klikker du deg videre til handlekurven, husk at du ikke trenger å fullføre ordren samme dag. Du kan ha den som en åpen handlekurv og finner den da på ditt dashboard neste gang du logger på.
  9. I handlekurven ser du oversikten over alle varer for de forskjellige leveringsperioder
    1. Her kan du redigere antall for levering i hver periode, du klikker da på knappen rediger til høyre. Du sendes da automatisk til produktsiden, hvor du endrer antall og klikker på lagre
    2. Fra handlekurven kan du også overføre handlekurven til din selger, hvis du vil ha hjelp til å sette opp forslag til ordre. Du velger da i feltet nederst, navnet på din selger, hvor du så klikker overfør. Ordren er da ikke lenger synlig i din nettbutikk, men kan overføres tilbake fra din selger til deg selv. På den måte kan du sammen med din selger jobbe med å sette et sortiment for høsten
  10. Når du er helt ferdig, avslutter du ordren på vanlig måte. Den sendes dermed inn i vårt system som normalt
  11. Du kan se den fra ditt Dashboard under «Mine ordre», men da kan den ikke lenger redigeres fra nettbutikken.

Ta gjerne kontakt om du får problemer, ikke forstod eller hvis du har andre spørsmål rundt dette 🙂

Updated on 16. februar 2018

Was this article helpful?

Related Articles

Leave a Comment